Thursday, October 10, 2013

Stiff Ring untuk Cik CT

Masalah utama untuk kereta-kereta berumur ni ialah gegaran and rasa melayang bila speeding atas jalan beralun atau tidak rata. Ini menyebabkan aku tak bape confident nak speeding walaupun jalan lurus. So lepas baca review kebanyakan pengguna Stiff ring ni, aku pon order la. So letak la RM100 dahulu, almaklum je la cik CT ni dah lama. Banyak benda sume kna pre-order and owner kdai sendiri tak sure bila stiff ring aku akan siap. Lama gak menunggu, order bulan Jun awal bulan 9 baru kedai call dah siap and ready untuk pasang. So aku terus la ke Speed Mod Motorsport di Alam Damai. Sampai je fuh terbaek tempat pemasangannye sangat bersih. So owner nye tunjukkan la Stiff ring yang aku order tu. Untuk City SX8 ni ada 8 keping. 4 keping untuk depan dan 4 keping utk blakang.

Gambar Sampel


Proses pemasangan


Sample salah satu skru pada control arm belakang

Tempat-tempat dimana stiff ring dipasang
Selesai je pasang, boss dorang datang check untuk quality control. Balik je wat wheel alignment kat I-City, Workshop Al-Ikhwan. Tapi kan.. bukan nak promote ke apa, memang stiff ring ni act seperti mana di janjikan. Selalu bila speeding rasa floating atau melayang. Now tiada lagi rasa floating, cornering pon dah cun, sangat ber-responsive. Kalo lalu kat jalan tak rata x gegar cam dlu. Chasis rasa solid. Superb. Tak sia-sia aku pasang.

* actually stiff ring ni sama konsep dengan Spoon Rigid Collar, maklum la Spoon memang tak kluarkan untuk City SX8 ni.Untuk Civic, Integra ada la...Hihi So Stiff Ring la ubatnya.




3 comments: