Monday, January 20, 2014

Bunyi-bunyian bila pusing steering

Bunyi-bunyian bila pusing steering amat menyakitkan hati.. tiga bengkel aku check.. ade cakap adjustable nye problem.. ada yang cakap lower arm nye problem.. So aku ikut je gerak hati berikutan dengan last alignment buat dengan Al Ikhwan kat Icity.. dia cakap ball join dah out.. Harap maklum utk pengguna City SX8.. kereta kita ni x de jual asing2 ball join.. kna beli one set lower arm.. so no point la kalo nak tukar lower arm bush. So aku order terus kat Gaozing Autopart Subang.. dapat lower arm depan sebiji RM120..aku order kiri kanan.. and upah RM60. Aku terus confirm and pasang.. pasang punya pasang.. pergh bunyi-bunyian ilang.. terbaik.. Pergh ni dah bukak lower arm ni.. kna la wat alignment.. hari dah lewat so aku wat kat area subang ni gak.. menunggu gak aku kol 7.30PM baru settled. Mmg banyak improvement.. corner lagi mantob.. Terbaik.. Now nak cari alternator plak.. and lower arm belah belakang pulak..


5 comments:

  1. salam..nak tanya steering rack model sx8 ni sama dengan model apa ye? penah tukar tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..x sama.dgn model.lain..kna guna sx8 nye steering rack juga..boleh cari baru dlm 2k..kalo recon trade in lama topup dlm rm300

      Delete
  2. assalam perkenalan dari saya mustafar bin husain. tq kerana blog saudara amat berguna kpd saya yg baru membeli used car honda sx8 ini.

    ReplyDelete
  3. assalam perkenalan dari saya mustafar bin husain. tq kerana blog saudara amat berguna kpd saya yg baru membeli used car honda sx8 ini.

    ReplyDelete
  4. mana boleh saya cari bengkel yg expert honda ni berdekatan sg buloh , shah alam?

    ReplyDelete